Zlatý středník představil shortlist: největší šance mají Jsme fér a Plzeňský Prazdroj, z agentur MSL Czech Republic
Soutěž komunikačních projektů a firemních médií Zlatý středník zná finalisty 23. ročníku. Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA) představila shortlisty v prostorách PressCentra ČTK. Z celkového počtu 642 přihlášek do 20 hlavních a 9 oborových kategorií postoupilo do finále 174 prací. Mezi nejúspěšnější zadavatele, kteří získali pět nominací, patří iniciativa Jsme Fér a Plzeňský Prazdroj. S deseti zmínkami uspěla agentura MSL Czech Republic. Kdo se stane vítězem letošního ročníku, se dozvíme ve čtvrtek 11. září během slavnostního vyhlášení v Empire Hall ve Slovanském domě v Praze.
Kompletní seznam finalistů najdete na odkazu zde.
Mezi nejúspěšnější zadavatele se čtyřmi a více nominacemi patří letos (v abecedním pořadí) 365.bank, Centrum Locika, Česká filharmonie, Česká obec sokolská, Jsme fér, Medtronic Czechia, O2 Czech Republic, Plzeňský Prazdroj a Škoda Auto.
Z agentur nejvíce bodovaly AMI Communications + AMI Digital, Bison & Rose, Boomerang Communication, Fleishman - Hillard, Hero & Outlaw, MSL Czech Republic, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, SKPR Strategies a Svengali Communications.
Přihlášky letos hodnotilo 141 porotců v rámci 18 porot v průběhu května až června. Nejvíce přihlášek zaznamenala hlavní kategorie „Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG“, následovaná kategoriemi „Event“ a „Integrovaná kampaň“. V oborových kategoriích dominoval „Neziskový sektor“ následovaný oblastmi „Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie“ a „Průmysl, strojírenství a energetika“.
Během slavnostního večera, který každoročně přiláká téměř pět stovek zástupců komunikačního oboru, budou vyhlášeni vítězové jednotlivých kategorií a uděleny ceny Top rated za výjimečné projekty. Opět budou předány prestižní ceny Grand Prix, letos v šesti kategoriích: Projekt roku, Nejlepší agentura, Talent, Osobnost PR, Měření efektivity a nově Odpovědná komunikace. Tato nová kategorie oceňuje kampaně naplňující odpovědnou roli a pozitivní společenský dopad komunikace. Nejlepší z letošních finalistů zároveň postoupí do světové soutěže World Public Relations & Communication Awards.
„Zlatý středník jde v posledních letech nahoru, hlásí se víc projektů a jsou čím dál kvalitnější. Letos je vidět, že firmy už berou komunikaci opravdu vážně a dělají ji promyšleně, s důrazem na opravdovost a jasné hodnoty. Čím dál víc se taky ukazuje, že udržitelnost a odpovědnost vůči společnosti nejsou jen hezká slova, ale důležité nástroje, jak budovat značku a dosahovat dlouhodobých cílů,“ říká Jitka Němečková, členka Výkonného výboru ASCOPA s odpovědností za Zlatý středník.
Slovenské projekty tvoří 20 % shortlistu
Do finále se letos dostalo 34 slovenských projektů, což představuje nárůst oproti předchozímu roku.
„Slovenské přihlášky každoročně zaujmou svou odvahou a nápaditostí. Ani letos tomu nebylo jinak, porota ocenila kreativní, ale zároveň chytré a srozumitelné koncepty, které skvěle pracovaly s insightem i technologiemi,“ komentuje Michaela Pišiová, výkonná ředitelka ASCOPA.
Mezi partnery soutěže patří Mediaboard, AMI Communications, Mediální skupina A11, Seyfor, Macek.Legal, dm drogerie, Empire Hall, Fleksi, Visit Portugal, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt, Smilebox a Komunikační experti. Mediálními partnery soutěže jsou Marketing & Media, CNN Prima News a Newstream.cz.
O Empire Hall
V Empire Hall zažijete jedinečnou atmosféru doby, jejímž zosobněním byl slavný Great Gatsby. S více než 1600 m2 nádherných prostor v historickém Slovanském domě nabízí Empire Hall perfektní místo pro galavečeře, svatby, konference, společenské akce či firemní setkání. Tým zkušených profesionálů zajistí, aby vaše akce proběhla hladce, a bude věnovat pozornost všem jejím detailům.
Kompletní seznam finalistů najdete na odkazu zde.