Zlatý středník 20/21 odhalil shortlisty jednotlivých kategorií. Celkově vedou Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto, Tipsport, Univerzita Karlova a Vodafone.
12. července 2021

Zlatý středník 20/21 odhalil shortlisty jednotlivých kategorií. Celkově vedou Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto, Tipsport, Univerzita Karlova a Vodafone.

Zlatý středník představuje shortlist se 169 přihláškami projektů, které postoupily v celkem 28 hlavních a oborových kategoriích. Téměř stovka porotců z řad předních expertů na jednotlivé komunikační disciplíny vyhodnotila rekordních 490 přihlášek do letošního již 19. ročníku oborové soutěže komunikačních projektů a firemních médií.

Mezi nejúspěšnější zadavatele s více než čtyřmi nominacemi na vítězství patří (podle abecedy) Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto, Tipsport, Univerzita Karlova a Vodafone. Mezi agenturami zabodovaly především Boomerang Communication, Brainz Studios, Konektor, PR Clinic a Svengali Communications. Významným a pozitivním ukazatelem je úspěšnost projektů ze státní a veřejné sféry, které získaly 15 % míst na shortlistu.

Celkem 14 porot během jednoho měsíce vyhodnotilo přihlášky do 28 hlavních a oborových kategorií. Nejpopulárnější hlavní kategorií se letos stala Společenská odpovědnost a udržitelnost, mezi oborovými pak vedou Finanční služby.

Vedle trofejí pro vítěze soutěžních kategorií organizátoři ještě udělí prestižní cenu Grand Prix pro Nejlepší covid projekt a Nejlepší agenturu. „Při výběru toho nejlepšího projektu, jehož ústředním tématem byla komunikace v situaci pandemie covidu-19, porota Grand Prix pečlivě zvažovala nejen celkovou kvalitu projektů a jejich dopad na vnímání a reputaci značek, ale také míru společenského přesahu,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu, a doplňuje: „Nejlepší agenturu volila porota ze zhruba desítky nominací agentur, jejichž práce ukázaly, že právem patří ke špičce.“

Slovenské projekty tvoří téměř pětinu všech přihlášek i nominací na shortlistu

Slovenské práce tvoří plných 17 % ze všech projektů umístěných na shortlistu. Slovenské komunikační kampaně spojuje odvaha a komplexnost, říká Štefan Frimmer, porotce soutěže a slovenská PR osobnost roku 2020, a dodává: „Faktem je, že slovenský trh je oproti českému poloviční, na exekuci projektů tak stačí často i menší rozpočet.“

Slavnostní vyhlášení vítězů je naplánováno na 2. září v Praze, samozřejmě pokud to epidemická situace a stanovená pravidla umožní. O produkci galavečera se letos postará produkční společnost LK Production. Partnery soutěže jsou společnosti Bohemia Sekt, Coca-Cola HBC, Coworkers AI, Dáme jídlo, Huawei, MasterCard, Monitora, Orange, Plzeňský Prazdroj a Víno Hruška.

Zlatý středník 20/21 – kategorie:

Hlavní kategorie

1. Externí tištěný časopis a noviny

2. Interní tištěný časopis a noviny

3. Elektronický časopis a blog

4. Newsletter

5. Brožura, katalog a leták

6. Výroční zpráva

7. Webové stránky

8. Mobilní aplikace a inovace

9. Audio a video prezentace

10. PR event

11. Využití sociálních sítí a influencer marketing

12. Struktura, obsah a storytelling

13. Kreativní idea

14. Nízký rozpočet a jeho efektivita

15. Interní komunikace a employee engagement

16. Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs

17. Launch, relaunch, rebranding

18. Společenská odpovědnost a udržitelnost

19. Integrovaná kampaň

Oborové sektory

1. Auto-moto a doprava

2. Finanční služby

3. FMCG, krása a móda

4. Neziskový sektor

5. Průmysl, strojírenství a energetika

6. Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie

7. Telekomunikace a IT

8. Veřejný sektor a politická komunikace

9. Zdravotní péče a farmacie

Grand Prix (navrhne porota):

Nejlepší agentura

Talent

Osobnost PR

Nejlepší covid projekt