Gól, který obletěl fotbalový svět a Spartě vyhrál Zlatý středník za Audio a video prezentaci
Fotbalová Sparta Praha přišla s inovací, která změnila pohled na sledování fotbalu. Ve svém přípravném utkání nasadila na dva hráče speciální bodykamery a fanouškům nabídla jedinečnou perspektivu přímo z hřiště. A trefila se do černého! Gól Lukáše Haraslína se stal virálním hitem, s 16 miliony zhlédnutí jen na TikToku. Tento projekt nevynesl Spartě jen mimořádnou pozornost na sociálních sítích, ale i prestižní ocenění Zlatý středník v kategorii Audio a video prezentace.
Cíl a strategie projektu
Sparta dlouhodobě usiluje o to, aby byla atraktivní značkou nejen pro své tradiční fanoušky, ale i pro mladší generaci (generace Z & Alfa) a zahraniční publikum, kteří nepatří mezi tradiční sparťanské publikum. Projekt zároveň pomohl propagovat značku epet, hlavního partnera klubu, jehož cílem bylo zvýšit znalost své značky skrze spolupráci s klubem.
V čem byl projekt inovativní?
Fotbal je konzervativní sport, kde pravidla často brání využití inovativních technologií. To však neplatí pro přátelská utkání. Sparta využila této příležitosti a nasadila bodykameru Mindfly, která fanouškům umožnila zažít nejlepší momenty zápasu přímo pohledem profesionálního hráče – včetně už zmíněného gólu. Jedinečný pohled na hru nadchl na sociálních sítích miliony fanoušků.
Ohromující dopad
Branka Lukáše Haraslína zaznamenala 16 milionů zhlédnutí na TikToku a celkem více než 22 milionů zhlédnutí na všech sociálních sítích Sparty. Oficiální účet klubu zažil raketový nárůst, kdy v krátkém období získal přes 80 tisíc nových followerů, což znamenalo nárůst o 114 %. Sparta se tak stala nejsledovanější sportovní organizací na TikToku v Česku. Obsah navíc sdílela prestižní zahraniční média, jako například Marca či Gazetta dello Sport. Sparta tak ukázala celému světu, kam se může posunout fanouškovský zážitek ze sledování fotbalového utkání.
Kreativní proces
Záběry z bodykamery přinesly fanouškům zcela novou perspektivu fotbalového utkání a možnost zažít nejlepší momenty zápasu pohledem jejich oblíbeného hráče. Celý proces zahrnoval:
Umístění bodykamer Mindfly na hráče
Zachycení klíčových momentů utkání z hráčského pohledu
Postprodukci v rámci content týmu AC Sparta Praha
Organické šíření obsahu na sociálních sítích, kde se stal virálním fenoménem
Efektivita a rozpočet
Celkové náklady na realizaci projektu byly 15 000 EUR, přičemž zahrnovaly technologii, projektové vedení a videoprodukci. Postprodukci zajistil interní content tým Sparty a do médií nebyly investovány žádné prostředky – obsah se šířil čistě virálně.
Původní odhad počítal s dosahem v řádu stovek tisíc zhlédnutí, primárně v českém prostředí. Finální výsledky a globální PR zásah předčil veškerá očekávání agentury i klubu.